Retouren, herroeping en klachten

Garantie en retouren

Wij geloven sterk in de kwaliteit van onze producten. Door de uitgebreide selectiemogelijkheid op de site kunnen onze klanten goed zoeken welke wijn naar verwachting bij hun smaak past. Immers, onze filosofie is dat niet wij maar de klant bepaalt wat lekker is. Als je echter niet precies weet welke wijn bij je past, kan je ook contact met ons opnemen.

Mocht de wijn om wat voor reden dan ook toch niet aan je verwachtingen voldoen dan wordt deze door ons teruggenomen en ontvang je jouw geld (exclusief verzend-/retourkosten) voor de resterende flessen terug. Alleen volle dozen komen in aanmerking voor omruiling of retournering, met uitzondering van de doos waaruit je hebt geproefd. Uit deze doos mag één proeffles ontbreken.

Herroepingsrecht

Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Vinopronto geretourneerd moeten worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@vinopronto.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@vinopronto.nl. We doen er dan alles aan om een oplossing te vinden. Leidt dit echter niet tot een gewenste oplossing, dan is het mogelijk om een geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Reclamaties uitsluitend na telefonisch of schriftelijk contact. Zie ook de algemene voorwaarden voor een uitgebreidere beschrijving van onze garantieregeling.